Publiczne Przedszkole w Gaworzycach

59-180 Gaworzyce ul. Szkolna 211A tel. 76 8316206 Adres skrytki Epuap: /ppgaworzyce/domyslna

Jadłospis

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1670797
  • Do końca roku: 225 dni
  • Do wakacji: 32 dni

Kalendarium

Poniedziałek, 2024-05-20

Imieniny: Bazylego, Bernardyna

Kontakt

Kura i kurczęta

 

 


1.Rozmowa przy ilustracji (Kurza rodzina)
-nazywanie poszczególnych ptaków, omówienie budowy ciała, różnic w wyglądzie i zachowaniu, żywienia
-analiza wyrazów:
dzielenie na głoski, wskazanie głoski w nagłosie, wygłosie
odczytanie globalnie wyrazów i dopasowanie do zwierząt na obrazku:kura, kogut, kurczak, pi-pi, ko-ko, kukuryku
-nadanie tytułu obrazkowi

https://www.facebook.com/otwarteklatki/videos/4240108599395756/



3.Zabawa ruchowa przy muzyce ,,Głodne kurczątka”
W czasie muzyki dzieci-kurczątka spacerują po sali. Na przerwę w muzyce zbierają do koszyczków tyle nakrętek-ziarenek ile razy usłyszy klaśnięć rodica.Dziecko przeliczy ilość zebranych ziarenek.

4.Słuchanie rymowanki ,,Trzy kurki” ilustrowanej sylwetami kurek
,,Były sobie kurki trzy,
co na spacer rano szły.
Jedna szara, druga żółta,
A ta trzecia oczkiem mruga.
I tak sobie kurki trzy
tupiąc głośno , w pole szły”



5.Zabawa dydaktyczna ,, Kury i kurczaczki”
Dziecko posłuży się liczebnikami porządkowymi przy określeniu wyglądu kur.
      

 

Jak można łatwo zauważyć pisklęta stoją na działaniach matematycznych. Zadanie dzieci polega na podaniu wyników działań i zgodnie z otrzymanym wynikiem dopasowują do odpowiedniej sylwety kury.

Pytania :

– Która kura ma więcej piskląt, a która ma mniej ?

– O ile więcej ma tych piskląt?

– Ile jest wszystkich piskląt razem?

– Ile jeszcze musi się wykluć kurcząt, aby razem było ich 9, 10, 11, 12?

– Zaproponujcie jakie inne działania, będą miały kurczątka, które wyklują się później?

– W którą stronę zwrócona jest kura Ósemka, a w którą Siódemka? ( w lewo czy w prawo)

– Jakie inne pytania można ułożyć?

Spróbujcie na kartce narysować kury Ósemkę i Siódemkę oraz ich kurczątka.

Zapiszcie też działania i podajcie wyniki.

9 – 2 =

4 + 4 =

3 + 4 =

1 + 7 =

5 + 3 =

9 – 2 =

10 – 3 =


6.Improwizacja ruchowa do wybranej muzyki

  •  Karta pracy, cz. 4, nr 66,67
  • Zabawa na świeżym powietrzu. Raz, dwa, trzy – rzucasz ty
    Zachęć dziecko do znalezienia i samodzielnego udekorowania kamieni, które następnie zostaną wykorzystane w rzucaniu do celu. Puszki czy pojemniki, do których dziecko będzie miało za zadanie wrzucić kamienie, można ponumerować (w zależności od stopnia trudności, np. mniejszego otworu, czy umiejscowienia puszki bliżej lub dalej od rzucającego)

 

Praca plastyczna: "Kura"

Pomoce: kartka, kredki lub żółta farba.

Zabawa: Dziecko kładzie swoja dłoń ( palce szeroko) na kartce,  odrysowuje kontur dłoni, rodzic może pomóc. Następnie dziecko żółtą kredką koloruje odrysowaną dłoń. Na koniec  na palcu-kciuku rysyje oko, do palca dorysowuje dzióbek, nad kciukiem rysyje "grzebień kury i do spodu dłoni dorysowuje dwie nogi kury. Powstała KURA.

Zabawa (wariant II): Malujemy dłoń dziecka żółtą farbą i odbijamy ją na kartce (palce szeroko). Chwilę czekamy, aby farba wyschła. Na koniec  na palcu-kciku rysyje "oko kury", do palca dorysowuje "dzióbek kury", potem nad kciukiem rysyje "grzebień kury i do spodu dłoni dorysowuje dwie "nogi kury". Powstała KURA.