Publiczne Przedszkole w Gaworzycach

59-180 Gaworzyce ul. Szkolna 211A tel. 76 8316206 Adres skrytki Epuap: /ppgaworzyce/domyslna

Jadłospis

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1670937
  • Do końca roku: 225 dni
  • Do wakacji: 32 dni

Kalendarium

Poniedziałek, 2024-05-20

Imieniny: Bazylego, Bernardyna

Kontakt

Zabawa kolorami

 

Dzień dobry.

Dzisiaj proszę sobie przypomnieć, jak wyglądały Wasze pisanki, czym były malowane?

Zajmiemy się kolorami.

Uczyńmy ten dzień kolorowym.

Pozdrawiam serdecznie. 

  • Karta pracy, cz. 4, nr 60
Rozmowa na temat przeczytanego tekstu.
R. pyta: Czym Olek malował jajka? Jakiego koloru farby miał Olek?
Wyjaśnia, że kolory można podzielić na dwie grupy: ciepłe i zimne.
Kolory ciepłe to takie, które kierują nasze myśli ku słońcu i ciepłu.
Kolory zimne zaś przypominają nam wodę, chłód i niebo.
Pyta: O których kolorach używanych przez Olka możemy powiedzieć, że są ciepłe, a o których, że są zimne?
Co mógł zrobić Olek, aby jego jajka były pomalowane na więcej niż cztery kolory? Zaprasza do zabaw w mieszanie kolorów.
••
  • Doświadczenie. Poszukiwanie kolorów, z których powstanie kolor zielony.
Dla każdego dziecka: podstawka do mieszania barw, pędzel, farby w kolorach: żółtym, czerwonym, niebieskim (najlepiej, aby były to farby w tubkach, bo łatwo je mieszać ze sobą).
R. przygotowuje na stołach pomoce plastyczne, w tym tylko trzy kolory farb: czerwony, niebieski, żółty.
Informuje dzieci, że są to tak zwane kolory podstawowe, które można ze sobą mieszać.
Prosi o zastanowienie się, z jakich kolorów może powstać kolor zielony.
Dzieci mieszają ze sobą farby, a następnie informują R., z jakich kolorów udało im się go uzyskać.
 
  • Odkrywanie litery f: małej, wielkiej, drukowanej, pisanej.
••
Wyodrębnienie wyrazu podstawowego – farby.
R. pyta: Co było potrzebne Olkowi do malowania jajek?
••
Analiza i synteza słuchowa słowa farby.
Dzieci dzielą słowo farby na głoski. Liczą, ile jest w słowie sylab, a ile głosek. Wymieniają kolejno wszystkie głoski. Następnie wymieniają inne słowa, w których głoskę f słychać na początku oraz w środku słowa.
••
Budowanie schematu słowa farby.
Białe kartoniki dla każdego dziecka.
Dzieci układają tyle kartoników, ile sylab słyszą w słowie farby – rozsuwają kartoniki i wymawiają głośno sylaby. Następnie układają tyle kartoników, ile głosek słychać w słowie; wymawiają głoski głośno, dotykając kolejno kartoników.
••
Budowanie schematu słowa Franek.
Białe kartoniki dla każdego dziecka.
R. wymawia, głoskując, imię chłopca:
F-r-a-n-e-k.
 
••
Budowanie modeli słów farby, Franek.
Czerwone kartoniki i niebieskie kartoniki dla każdego dziecka.
Dzieci głośno wymieniają kolejne głoski w słowach farby, Franek. Określają, czy głoska f jest spółgłoską czy samogłoską. Pod schematami słów zaznaczają miejsca samogłosek czerwonymi kartonikami.
••
Odkrywanie liter f, F.
 
••
Karty pracy, cz. 4, nr 60 (kontynuacja).
Dzieci zwracają uwagę na podział słowa na sylaby, na głoski oraz na samogłoski i spółgłoski.
  • Zabawa ruchowa W poszukiwaniu kolorów.

Dzieci poruszają się po sali w rytmie wygrywanym przez R. Na przerwę w grze poszukują w sali przedmiotów, na których znajduje się wymieniony przez R. kolor, i stają obok nich.

 
••
Karty pracy, cz. 4, nr 61.
Dzieci:
−−
dzielą nazwy zdjęć na głoski, liczą głoski,
−−
wpisują pod zdjęciami liczbę głosek w ich nazwach,
−−
czytają sylaby,
−−
rozwiązują rebusy,
−−
czytają wyrazy i zaznaczają w nich na niebiesko litery f, F.
 
  • Zabawy na świeżym powietrzu

 

Zabawa bieżna Ptaki i kot.

 

Rodzic - Kot staje z boku wyznaczonego do zabawy miejsca. Ptaki - Dzieci  rozkładają skrzydła i biegają po wyznaczonym terenie. Na hasło: Kot w ogrodzie – ptaki uciekają. Kot stara się złapać  ptaszki. 
  • Karta pracy, cz. 4, nr 62, 63
  • Na odrysowanej literze wielkiej F i małej f, dzieci maczają palec w farbie i piszą wypełniając kontur liter
  • Składanie w całość pocztówki wielkanocnej
Dla każdego dziecka: koperta, a w niej kartka wielkanocna pocięta na części (według możliwości dzieci).
R. wręcza dzieciom koperty, w środku których znajdują się pocięte na części kartki wielkanocne. Dzieci składają kartki w całość. Nazywają przedstawione na nich elementy.